ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
Από την Κρίση στην Κοινή Δράση: Ο διάλογος ως εργαλείο για βιώσιμη επιχειρηματικότητα
Μπορεί ο ανοιχτός και ουσιαστικός διάλογος να κινητοποιήσει συλλογικές δράσεις για το περιβάλλον; Η συνεδρία εξετάζει τον ρόλο της επικοινωνίας στη διαμόρφωση συνεργασιών, πολιτικών και στρατηγικών με πραγματικό οικολογικό αντίκτυπο.
Επιχειρείν σε περιβάλλον κλιματικού ρίσκου: Προβλέψεις, συνεργασίες, ανθεκτικότητα
Καθώς η κλιματική αβεβαιότητα εντείνεται, οι επιχειρήσεις καλούνται να αναπτύξουν ανθεκτικότητα και διορατικότητα. Η συνεδρία εστιάζει στον ρόλο της συνεργασίας, της πρόβλεψης και των βιώσιμων πρακτικών ως κρίσιμων παραμέτρων για τη διαχείριση ρίσκου και τη στρατηγική επιβίωση.
Στρατηγικές ή Συμπτώσεις; Η βιωσιμότητα ως επιχειρηματική απόφαση. Η μετάβαση από την ευκαιριακή περιβαλλοντική δράση σε μακροπρόθεσμη ευθύνη
Η βιωσιμότητα δεν αποτελεί πλέον περιθωριακή επιλογή, αλλά δομικό στοιχείο ανταγωνιστικότητας. Η συνεδρία εξετάζει πώς η περιβαλλοντική και κοινωνική ευθύνη ενσωματώνεται στον επιχειρηματικό σχεδιασμό, ξεφεύγοντας από τη λογική του ευκαιριακού storytelling.
Το Κλίμα αλλάζει. Οι επιχειρήσεις;
Μια ανοιχτή συζήτηση για τη σημασία της άμεσης, θεσμικής και πρακτικής αντίδρασης στον κλιματικό κίνδυνο. Τι σημαίνει «πράσινη μετάβαση» στην πράξη και ποιος την ηγείται;
GREENWASHING
Όταν η εικόνα ξεπερνά την ουσία: Πώς αποκαθίσταται η εμπιστοσύνη σε μια «πράσινη» εποχή
Η συνεδρία εστιάζει στην αυξανόμενη ανάγκη αυθεντικότητας και ουσιαστικού περιβαλλοντικού αντίκτυπου στις εταιρικές πρακτικές. Αναδεικνύεται ο ρόλος της διαφάνειας και της υπεύθυνης επικοινωνίας ως θεμέλιο για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης.
Beyond the Label: Ποιος ελέγχει τι σημαίνει «πράσινο»;
Αναλύονται οι προκλήσεις που σχετίζονται με την αυθαίρετη χρήση περιβαλλοντικών όρων και η σημασία της θέσπισης σαφών κριτηρίων και εποπτικών μηχανισμών για την ενίσχυση της αξιοπιστίας και της αγοράς.
Η βιωσιμότητα ως επένδυση, όχι ως σύνθημα: Από τις υποσχέσεις στις επιδόσεις
Η συνεδρία επικεντρώνεται στη μετάβαση από την επικοινωνιακή διαχείριση σε μια στρατηγική προσέγγιση της βιωσιμότητας, με έμφαση στη μετρησιμότητα, τη λογοδοσία και την ενσωμάτωσή της στις επιχειρησιακές αποφάσεις.
SOCIALWASHING
Εταιρική ενσυναίσθηση ή επικοινωνιακή στρατηγική;
Η συνεδρία εξετάζει τη διάκριση μεταξύ ουσιαστικής κοινωνικής δέσμευσης και εργαλειακής αξιοποίησης θεμάτων ισότητας, διαφορετικότητας και κοινωνικής ευθύνης. Αναδεικνύονται πρακτικές που ενισχύουν την αυθεντικότητα και την κοινωνική αξιοπιστία.
Από την προβολή στη συμμετοχή: Τι σημαίνει κοινωνική υπευθυνότητα σήμερα;
Εστιάζοντας στη σχέση επιχείρησης και κοινωνίας, η συνεδρία αναλύει το πέρασμα από την παθητική παρουσία σε ενεργή εμπλοκή. Προσεγγίζεται η κοινωνική υπευθυνότητα ως δομικό στοιχείο στρατηγικής και όχι ως εργαλείο φήμης.
Inclusion, Equality, Diversity: Όταν τα hashtags δεν αρκούν
Η κοινωνική ενσωμάτωση και ισότητα απαιτούν σταθερές πολιτικές και εσωτερικές μεταρρυθμίσεις, όχι μόνο δημόσιες δηλώσεις. Η συνεδρία φωτίζει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που έχουν οι οργανισμοί να μετατρέψουν τις δεσμεύσεις τους σε μετρήσιμο αντίκτυπο.
ΠΟΛΩΣΗ
Διάλογος σε περιβάλλον πόλωσης: Πώς διασφαλίζεται η θεσμική σταθερότητα μέσα από τη διαφωνία
Η συνεδρία επικεντρώνεται στη σημασία της θεσμικής διαχείρισης της διαφωνίας ως μέσο ενίσχυσης της κοινωνικής συνοχής και της οργανωσιακής σταθερότητας. Παρουσιάζονται πρακτικές που επιτρέπουν τη συνύπαρξη διαφορετικών απόψεων εντός ενός πλαισίου συνεργασίας και κοινού στόχου.
Από την αντιπαράθεση στη σύνθεση: Εργαλεία για συνεργασία σε δύσκολες συγκυρίες
Η συνεδρία εστιάζει σε τεχνικές και προσεγγίσεις που μετατρέπουν τη σύγκρουση σε δημιουργική συνεργασία. Παρουσιάζονται πρακτικές διαλόγου και συνεννόησης που ενισχύουν την εμπιστοσύνη και διευκολύνουν τη λήψη αποφάσεων σε συνθήκες έντασης και αβεβαιότητας.
Όχι άλλοι μονόλογοι: Συμμετοχικότητα ως θεμέλιο ανθεκτικότητας
Η ενεργή συμμετοχή πολιτών και ενδιαφερόμενων φορέων δεν αποτελεί απλώς δείκτη δημοκρατίας, αλλά βασικό παράγοντα κοινωνικής συνοχής. Η συνεδρία αναδεικνύει τη σημασία της συμμετοχικότητας στην πρόληψη της κρίσης και στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης.
ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΩΝ ΜΕΡΩΝ (stakeholder engagement)
Stakeholder engagement στην πράξη: Όταν η συμμετοχή γίνεται στρατηγική επιλογή
Η ενεργή συμμετοχή των ενδιαφερόμενων μερών αποτελεί στρατηγική επιλογή για τις επιχειρήσεις. Η διαφάνεια και η ανοιχτή επικοινωνία συμβάλλουν στην οικοδόμηση ισχυρών σχέσεων με τα ενδιαφερόμενα μέρη, δημιουργώντας μια θετική βάση για συνεργασίες και βιώσιμες επιχειρηματικές αποφάσεις.
Από τη διαφάνεια στην εμπιστοσύνη: Ποιο είναι το πραγματικό στοίχημα για τις επιχειρήσεις;
Η ενεργή εμπλοκή των ενδιαφερόμενων φορέων δεν αποτελεί απλώς υποχρέωση, αλλά μέρος μιας σύγχρονης στρατηγικής διακυβέρνησης. Η συνεδρία εστιάζει στη συνδιαμόρφωση, στη διαχείριση προσδοκιών και στην ενίσχυση της εταιρικής αξιοπιστίας.
Ευθυγράμμιση προσδοκιών και στόχων: Αναβαθμίζοντας τον διάλογο με τα ενδιαφερόμενα μέρη
Η ευθυγράμμιση των στόχων και των προσδοκιών με τα ενδιαφερόμενα μέρη ενισχύει τον στρατηγικό διάλογο. Η εφαρμογή πρακτικών και τεχνικών για τη διαχείριση προσδοκιών ενισχύει τη συνεργασία και την αξιοπιστία, συμβάλλοντας στην επίτευξη κοινών συμφερόντων και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης.
ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Ανάγκες σε μετάβαση: Πώς διαμορφώνεται η νέα κανονικότητα για επιχειρήσεις και κοινωνία
Ανάλυση της μετάβασης στις αγορές και τις κοινωνίες, εστιάζοντας στις νέες στρατηγικές που πρέπει να υιοθετήσουν οι επιχειρήσεις για να ανταποκριθούν στις συνεχώς εξελισσόμενες ανάγκες των καταναλωτών και τις κοινωνικές δυναμικές.
Πώς οι επιχειρήσεις ενσωματώνουν την κοινωνική δυναμική στη λήψη αποφάσεων
Εξέταση του τρόπου με τον οποίο οι επιχειρήσεις ενσωματώνουν τις κοινωνικές αξίες και τις ανάγκες των κοινοτήτων τους στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, διαμορφώνοντας στρατηγικές που συνδυάζουν οικονομική επιτυχία με κοινωνική υπευθυνότητα και βιωσιμότητα. Η ανάλυση επικεντρώνεται στο πως η κατανόηση των κοινωνικών προκλήσεων μπορεί να ενισχύσει τις επιχειρηματικές πρακτικές και να δημιουργήσει θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία
Πελατειακές προσδοκίες ή κοινωνική πίεση; Ανάγνωση και ερμηνεία των σύγχρονων τάσεων
Ανάλυση των σύγχρονων τάσεων και της διαχείρισης των πιέσεων που ασκούν οι πελάτες και η κοινωνία στις επιχειρήσεις, καθώς και της ισορροπίας μεταξύ πελατειακών προσδοκιών και κοινωνικής υπευθυνότητας.